Sabtu, 7 Disember 2013

Kenangan BAKSIS

Hi kawan-kawan semua...:)

Hari ni aku dapat kesempatan masa nak post tentang Kenangan BAKSIS... kenangan yg susah untuk aku lupakan.. BAKSIS merupakan singkatan bagi perkataan Bakti Siswa. Bakti Siswa merupakan subjek kokurikulum berkredit yang perlu diambil oleh setiap warganegara Universiti Putra Malaysia untuk bergraduat. Ye lah kn, tahun last baru nak amik.. kawan-kawan aku yang lain udoh pun amik.... bertangguh keje merupakan hobi aku... hee... Untuk Semester 7 ni, Bakti Siswa merupakan antara salah satu subjek aku.. walaupun hakikatnya hati ini tak nak amik subjek ni.. tp disebabkan aku pun nak konvo mcm org lain, aku pun amik laaaa... hee.. tp aku tak nyesal pun amik subjek ni... bertuah rasenyer dapat join BAKSIS ni... kenapa aku cakap macam ni pulak... mcm ntahapepe jee.. hee... 

Bermulanya begini.. heee... aku tergolong dalam Group 16 Baksis.. dalam kelas ade dlm 30 org cenggitu la kn.. aku le pelajar pompuan yang final year.. kira seniorlaa... hee.. yang lenglain junior aku.. ade gak lelaki yg final year baru nak amik... (boleh buat sahabat ni).. hee.. adik-adik kt ctu panggil aku kak Syu... macam sedap je name tu.. hee.. melalut je aku ni kn... hurmm.. okey2... skrg aku nak cecite pengalaman aku dalam BAKSIS ni... masyaAllah.. 1st time aku rase begitu seronok dengan kawan-kawan Bakti Siswa.. asalnye cenggini.. aku dgn ahli group yg lain terlibat dalam program anak angkat di Felda Trolak Utara, Perak... aku jarang noo duk kt kmpg.. dulu-dulu kecik-kecik ade la gi kmpg ayah kt Taiping.. tp dh bertahun-tahun tak gi dah.. kmpg suami aku byk rumah dari pokok.. bukan kmpg dh, dh uper bandor.. hee.. dulu mse belum kawen teringin nak suami yg ade kmpg, sawoh padi ke, dusun ke, kebun ke.. memang le dapat yang duk kmpg.. tp kmpg Sg Tua le.. kat area2 Batu Caves gitu.. hee.. ce kome google kmpg tu... hee.. nak describe lelebih pun kang kome bosan pulok.. hee.. 

Best sangat mase program anak angkat tu.. mcm-mcm aku buat dengan kawan-kawan.. masak bubur lambuk dgn org kmpg, makan-makan dgn org kmpg, kutip buah rambutan.. makan dorian dan mcm-mcm lg.. org kmpg situ tak sombong pun... ramah boleh berbual-bual sakan.. yang tak boleh lupe gelak tawa kak milah dengan makteh... kelakornyer depa ni... walaupun tiade gmbr bersama, namun ingatan terhadap mereka tetap kekal di sanubari.. harap makteh dgn kak milah tak lupekn aku.. (sebak pule tetibe).. hurmm... nk cite panjang2 pun aku ni takde mse.. elok le kome2 melayan gambar2 yang sempat di tgkp oleh adik-adik BAKSIS aku.. weee...

Siswa @ Kampung 2013
Nengokle aku tengah amik rambutan pakai galah.. hee
Dorian Felda Trolak Utara.. Umm gitu.. hee


0 comments:

Catat Ulasan