Ahad, 30 Mac 2014

Post Lewat Malam (I Miss U MH370)

Assalam semua..

Mlm ni tiba-tiba ase nak type entry baru... aku tengok nightline TV3.. sebak hati aku tengok waris penumpang dan krew MH370.. sehingga hari ni airplane ni masih belum dijumpai... aku balik rumah mak cik aku, pak cik mak cik aku cite mcm-mcm spekulasi.. mama aku pule mudah bebenor terpengaruh dengan cite-cite... adoii aii penin aku dibuatnya... 

Walaupun aku tak kenal sorang pun dalam plane tu, tapi peristiwa ni cukup memberi kesan besar terhadap diri aku... takpe le aku tak nak naik aeroplane.. aku trauma! Kalau jadi kat aku mcm mana suami aku... mcm mane mama.. Ya Allah! Jauhilah aku dari segala bahaya dan bencana... takutnya aku...

Sampai skrg belum ade plane yg jumpe ke ape.. tapi aku kagum melihat manusia-manusia dunia berganding bahu dlm misi Search & Rescue MH370... aku tgk youtube tentang agresifnya lautan Hindi tu, masyaAllah... tegak bebulu roma aku... mcm mne sailor dlm kapal tu kan.. aku tgk video tu dgn suami aku.. die cakap kalau aku dlm kapal laut tentera yg dipukul ombak tu gamaknya aku muntah hijau.. aduhai.. kejamnya statement dia.. hehe... die dh merasa tu sebab die cakap lagu tu.. hehe..

Dalam kesibukan, dalam kebahagiaan, dalam kegembiraan kita, ade insan yang bersedih.. ibu, bapa, suami, isteri, anak, teman, sahabat handai yg mengenali penumpang dan krew mesti terasa sakit dan pedihnya.. kita bkn dlm boat yg sme.. andai kite turut ade bagaimna ntah kita agaknya... berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya... 

Aku berdoa agar dipertemukan kapal terbang MAS MH370 sesegera yang mungkin... penantian itu suatu penyeksaan tanpa sebarang tanda... kat mne-mne semua cite pasal ni... kita hanya mampu merancang dan bercakap.. Sesungguhnya kuasa Allah S.W.T Maha Besar atas segala-galanya........

#Please Pray For MH370 (WE MISS U)

0 comments:

Catat Ulasan